flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи суду по виконанню Закону України «Про звернення громадян» за 2018 рік

14 лютого 2019, 16:25

На  виконання плану  роботи Херсонського міського суду Херсонської області на перше півріччя 2019 року відділом організаційного забезпечення діяльності суду та судової статистики проаналізовано стан розгляду звернень громадян в протягом 2018 року.

Даний аналіз проводиться щоквартально з метою підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, а також для виявлення та усунення причин, що зумовлюють надходження до суду необґрунтованих та повторних звернень.

В суді розроблено та затверджено графіки особистого прийому громадян керівництвом суду. Прийом громадян здійснюється у визначені дні та години. Графік прийому громадян розміщено на офіційній веб-сторінці суду.

Протягом 2018 року Херсонським міським судом Херсонської області було зареєстровано 39 звернень громадян, що в 4 рази менше кількості звернень за аналогічний період 2017 року.

Звернення, що надійшли протягом звітного періоду, за категоріями поділяються наступним чином:

  • на процесуальні дії суддів – 14;
  • на дії працівників суду – 1;
  • на організацію роботи суду – 9;
  • інші питання – 15.

Статистичний аналіз змісту звернень дає можливість визначити основні проблемні питання, які порушують громадяни, зокрема :

  • на невидачу копій судових рішень від скаржника вперше надійшла 1 скарга, яка відповідає вимогам ст.. 5 Закону України «Про звернення громадян». За результатами розгляду скаргу задоволено.
  • на дії суддів (у тому числі етика поведінки) надійшла 1 необґрунтована по суті заява, у задоволенні якої відмовлено.
  • на тривалий не розгляд справ і тяганину при розгляді надійшло 11 заяв та 2 скарги.
  • протягом 2018 року звернення про незгоду з судовим рішенням не надходили.
  • протягом 2018 року звернення про несвоєчасне направлення справи до апеляційної та касаційної інстанції не надходили.
  • на організацію роботи суду надійшло 9 звернень, 1 з яких повторно. Серед зазначених звернень 1 заява та 8 скарг. Вбачається, що 7 звернень надійшло від скаржників, 2 – прийнято на прийомі.
  • на питання, неохоплені вищевказаними напрямками, надійшло 15 звернень, що на 52 звернення менше ніж у минулому звітному періоді (у 2017 році), з них: 9 заяв та 6 скарг. Встановлено, що 2 звернення надійшли повторно. Через органи ДСА надійшло 1 звернення, інші - від скаржників.

По фактам, наведених у зверненнях  громадян, проведена ретельна перевірка, про результати якої заявникам надано мотивовані відповіді, роз’яснено  положення чинного законодавства.  Порушення строків надання відповіді заявникам, встановлених чинним законодавством, протягом 2018 року не допускались.

Найрозповсюдженішою причиною, що тягне за собою скарги громадян на тривалий розгляд справ, залишається стабільно високе навантаження на суддів. Тривалий розгляд справи зумовлений об’єктивними причинами: неявкою учасників судового процесу, заявленими клопотаннями, призначенням експертиз тощо.

Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг та особистий прийом громадян є одним із важливих напрямків діяльності Херсонського міського суду Херсонської області, спрямований на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку, засобом отримання інформації про недоліки в роботі його структурних підрозділів.

Більш детальна інформація за посиланням.