flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи суду по виконанню Закону України «Про звернення громадян» за дев’ять місяців 2018 року

17 жовтня 2018, 10:13

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року у редакції 05.10.2016 року та Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 року у редакції 01.01.2017 року, у Херсонському міському суді Херсонської області створено відділ звернень громадян, разом з тим особистий прийом громадян проводиться головою суду, заступником голови суду, керівником апарату суду, заступником керівника апарату у встановлені дні та години прийому. Графік прийому громадян оприлюднений на офіційному веб-сайті суду https://ksm.ks.court.gov.ua/sud2125/pro_sud/kerivnikksm/ .

Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.

Робота з розгляду звернень громадян покладена на начальника відділу звернень громадян.

Заяви, скарги, пропозиції, що надходять від громадян до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду. Кожному із звернень присвоюється реєстраційний індекс, який складається з порядкового номеру пропозиції, заяви чи скарги.

У суді дотримується, визначений Інструкцією, порядок формування справ за зверненням громадян. Кожна скарга оформлюється у обкладинку із зазначенням усіх необхідних реквізитів та зберігаються у відповідального працівника в хронологічному порядку до закінчення року, після чого передаються згідно акту передачі до архіву суду.

Протягом дев’яти місяців 2018 року Херсонським міським судом Херсонської області було зареєстровано 29 звернень громадян, а це на 114 скарг менше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

 З них скарги, що надійшли протягом звітного періоду, за категоріями поділяються наступним чином :

  • на процесуальні дії суддів – 11 ;
  • на дії працівників суду – 0;
  • на організацію роботи суду – 7 ;
  • інші питання –11 .

Всі скарги розглянуті, з дотриманням термінів передбачених чинним законодавством.

Як свідчить аналіз, частина заяв, що надійшли до суду у звітному періоді, є типовими та аналогічними за змістом. Зокрема, скарги на тривалий не розгляд справ складають більш ніж третину від загальної кількості звернень. Вказане зумовлено, у першу чергу, неукомплектованістю суддівського корпусу. Так,  штатна чисельність суддів складає 46 осіб, станом на 30.09.2018 року фактично судочинство здійснює 15 суддів. Як наслідок, значне навантаження кожного з працюючих суддів, призводить до порушення розумних строків розгляду справ/проваджень.

При розгляді звернень громадян з’ясовується їх зміст, відповідальними особами вживаються необхідні заходи для усунення причин та умов, які спонукають громадян до звернень, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам.

Щодо обґрунтованих скарг, керівником апарату проведено перевірку фактів, зазначених у зверненнях. Відповіді направляється заявникам рекомендованим листом, поштове повідомлення з підписом заявника про отримання листа долучається до матеріалів провадження за зверненням.

Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи зі зверненнями громадян, суд забезпечує:

  • узагальнення, аналіз стану роботи суду в частині організації роботи зі зверненнями громадян;
  • обговорення звернень громадян на нарадах.

З метою недопущення недоліків у роботі зі зверненнями громадян у суді проводиться:

  • постійний контроль над організацією роботи зі зверненнями громадян;
  • виявлення та усунення причин, що спонукають громадян звертатись із скаргами, вживаються усі можливі заходи для зменшення підстав для звернень та об’єми скарг, які надходять до суду;
  • недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, з порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам;
  • з метою розвитку правової культури громадян, на інформаційних стендах, веб-сторінці суду, друкованих засобах масової інформації регулярно розміщується інформація законодавчого характеру.

За результатами вищевикладеного, можна зробити висновок, що Херсонським міським судом Херсонської області на високому рівні проводиться робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду.

Враховуючи, що рівень роботи із зверненнями громадян є важливим чинником довіри громадян до суду Херсонський міський суд Херсонської області і надалі продовжуватиме роботу по вдосконаленню роботи з розгляду звернень громадян, усуненню причин, що породжують скарги.

З більш детальною інформацією можна ознайомитись за посиланням.