Задати питання Задати питання
flag Судова влада України

Аналіз стану роботи суду по виконанню Закону України «Про звернення громадян» за І-й квартал 2018 року

14 травня 2018, 11:10

Відповідно до чинного законодавства громадяни мають право звернутись до суду  із зверненнями через відділ звернення громадян, який здійснює прийом, облік, узагальнення заяв та скарг, а також надає допомогу соціально вразливим категоріям населення, які звертаються до суду з різних питань, що стосуються організації роботи суду тощо. Також у суді організовано особистий прийом громадян, відповідно до графіку затвердженого головою суду.

Зокрема, протягом І–го кварталу 2018 року Херсонським міським судом Херсонської області було зареєстровано 11 звернень громадян, що майже  в  6 разів менше  кількості  звернень за аналогічний період  2017 року.

Скарги, що надійшли протягом звітного періоду, за категоріями поділяються наступним чином :

  • на процесуальні дії суддів – 4;
  • на дії працівників суду – 1;
  • на організацію роботи суду –1;
  • інші питання – 5.

Статистичний аналіз змісту звернень дає можливість визначити основні проблемні питання, які порушують громадяни у своїх скаргах, зокрема :

  • на тривалий не розгляд справ і тяганину при розгляді надійшло 4 заяви;
  • на організацію роботи суду від скаржника надійшла одна скарга, яка була задоволена;
  • на дії працівників суду надійшла одна скарга у задоволені якої було відмовлено за необґрунтованістю;
  • на питання, неохоплені вищевказаними напрямками, надійшло 5 звернень, з яких: 3 заяви та 2 скарги. Зі змісту звернень встановлено, що 4 – надійшло повторно.

У роботі з письмовими зверненнями громадян, а також під час особистого прийому забезпечується дотримання етики поведінки державного службовця, кваліфікований, неупереджений, об’єктивний, всебічний і своєчасний розгляд порушених питань з метою їх оперативного розв’язання.

Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи зі зверненнями громадян, суд забезпечує:

  • узагальнення, аналіз стану роботи суду в частині організації роботи зі зверненнями громадян;
  • обговорення звернень громадян на нарадах.

З метою недопущення недоліків у роботі зі зверненнями громадян у суді проводиться:

  • постійний контроль над організацією роботи зі зверненнями громадян;
  • виявлення та усунення причин, що спонукають громадян звертатись із скаргами, вживаються усі можливі заходи для зменшення підстав для звернень та об’єми скарг, які надходять до суду;
  • недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, з порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам;
  • з метою розвитку правової культури громадян, на інформаційних стендах, веб-сторінці суду, друкованих засобах масової інформації регулярно розміщується інформація законодавчого характеру.

За результатами вищевикладеного, можна зробити висновок, що Херсонським міським судом Херсонської області  на високому рівні проводиться робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду. Здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам.

Більш детальну інформацію див. за посиланням.