flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ стану роботи Херсонського міського суду Херсонської області по виконанню Закону України «Про звернення громадян» за дев’ять місяців 2017 року

02 листопада 2017, 08:45

АНАЛІЗ

стану роботи

Херсонського міського суду Херсонської області

по виконанню Закону України «Про звернення громадян»

за дев’ять місяців 2017 року

 

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року у редакції 05.10.2016 року та Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 року у редакції 01.01.2017 року та  положення про відділ звернення громадян Херсонського міського суду Херсонської області. У Херсонському міському суді Херсонської області працює відділ звернень громадян,  основними завданнями та функціями якого є забезпечення щоденного (протягом робочого часу) прийому громадян  та надання їм консультацій,  роз’яснень в межах компетенції, також відділ забезпечує реєстрацію документів, звернень, заяв поданих громадянами, здійснення реєстрації звернень громадян, що надійшли на адресу суду, а також одержаних під час особистого прийому громадян керівництвом суду, оскільки особистий прийом громадян також проводиться головою суду, заступником голови суду, керівником апарату суду, заступником керівника апарату у встановлені дні та години прийому. Графік прийому громадян оприлюднений на офіційному веб-сайті суду http://ksm.ks.court.gov.ua/sud2125/.

Робота з питань, що стосуються розгляду звернень громадян, покладена на начальника відділу звернень громадян.

Протягом дев’яти місяців 2017 року Херсонським міським судом Херсонської області було зареєстровано 143 звернень громадян.

У порівнянні з аналогічним періодом аналізу стану роботи по виконанню ЗУ «Про звернення громадян» за дев’ять місяців 2016 року вбачається, що кількість звернень значно збільшилась, оскільки станом на вересень 2016 року Херсонським міським судом Херсонської області було зареєстровано                     23 звернення.

Скарги, що надійшли протягом звітного періоду, за категоріями поділяються наступним чином :

  • на процесуальні дії суддів – 59;
  • на дії працівників суду – 13;
  • на організацію роботи суду – 6;
  • інші питання – 65.

Статистичний аналіз змісту звернень дає можливість визначити основні проблемні питання, які порушують громадяни у своїх скаргах, зокрема :

  • на невидачу копій судових рішень від скаржників надійшло 3 заяви, дві з яких надійшли вперше. За результатами розгляду дві заяви підлягали задоволенню, інша – відмові;
  • на дії суддів (у тому числі етика поведінки) надійшло 7 скарг, які відповідають вимогам до їх оформлення, встановленими ЗУ «Про звернення громадян», проте, у зв’язку з необґрунтованістю прийнято рішення про відмову в їх задоволенні;
  • на тривалий не розгляд справ і тяганину при розгляді надійшло 44 заяви, 43 з них необґрунтованих за змістом, в задоволенні яких відмовлено та 1 заява задоволена.
  • подано 10 скарг про незгоду з судовим рішенням, з них: 3 - від фізичних осіб, 7 – від юридичних осіб. За наслідками розгляду у задоволенні усіх скарг було відмовлено;
  • про несвоєчасне направлення справи до апеляційної та касаційної інстанції подано 6 звернень, серед яких: 3 заяви та 3 скарги, які відповідають вимогам ст. 5 Закону України «Про звернення громадян». У задоволенні 4 заяв та 1 скарги відмовлено за необґрунтованістю;
  • на організацію роботи суду від скаржників надійшло 5 скарг та 2 заяви, у задоволенні 4 скарг та 1 заяви  було відмовлено через їх необґрунтованість, 1 скарга та 1 заява були задоволені.
  • на питання, неохоплені вищевказаними напрямками, надійшло 65 звернень, з яких: 54 заяви та 11 скарг. За результатами розгляду виявлено, що 3 звернення було задоволено, а в задоволенні решти відмовлено за необґрунтованістю, 3 звернення не відповідали вимогам Закону, як наслідок, у задоволенні відмовлено.

Як свідчить аналіз, частина заяв, що надійшли до суду у звітному періоді, є типовими та аналогічними за змістом. Зокрема, скарги на тривалий не розгляд справ складають більш ніж третину від загальної кількості звернень. Вказане зумовлено, у першу чергу, неукомплектованістю суддівського корпусу Херсонського міського суду Херсонської області. Так,  штатна чисельність суддів складає 46 осіб, станом на 30.09.2017 року фактично судочинство здійснює 13 суддів. Як наслідок, значне навантаження на кожного з працюючих суддів, призводить до порушення розумних строків розгляду справ/проваджень.

Реєстрація та облік надходжень звернень громадян здійснюється в АСДС КП «Д-З». При розгляді звернень громадян з’ясовується їх зміст, відповідальними особами вживаються необхідні заходи для усунення причин та умов, які спонукають громадян до звернень, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам.

Щодо обґрунтованих скарг, керівником апарату проводиться перевірка фактів, зазначених у зверненнях. Відповіді направляються заявникам рекомендованим листом, поштове повідомлення з підписом заявника про отримання листа долучається до матеріалів провадження за зверненням.

Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи зі зверненнями громадян, суд забезпечує:

  • узагальнення, аналіз стану роботи суду в частині організації роботи зі зверненнями громадян;
  • обговорення звернень громадян на нарадах.

З метою недопущення недоліків у роботі зі зверненнями громадян у суді проводиться:

  • постійний контроль над організацією роботи зі зверненнями громадян;
  • виявлення та усунення причин, що спонукають громадян звертатись із скаргами, вживаються усі можливі заходи для зменшення підстав для звернень та об’єми скарг, які надходять до суду;
  • недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, з порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам;
  • з метою розвитку правової культури громадян, на інформаційних стендах, веб-сторінці суду, друкованих засобах масової інформації регулярно розміщується інформація законодавчого характеру.

Здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам. Відповіді на звернення надаються судом своєчасно. Вони є змістовними, повними, вичерпними та достовірними.

Суд при розгляді звернень громадян з’ясовує їх зміст, вживає дії для усунення причин і умов, які спонукають громадян скаржитись.

За результатами вищевикладеного, можна зробити висновок, що Херсонським міським судом Херсонської області  на достатньому рівні проводиться робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду.

 

 

 

Начальник

відділу організаційного забезпечення

діяльності суду та судової статистики

Херсонського міського суду

Херсонської області                                                                                                                          О.М. Лежепьокова