flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія Херсонського міського суду

Херсонської області на 2024-2025 рр.

 

Зміст

  1. Вступ
  2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду
  3. Ресурси для здійснення комунікації
  4. Стан зв’язків з громадськістю суду
  5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії суду
  6. Цільові аудиторії суду
  7. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями
  8. План комунікаційних заходів суду на 2024-2025 роки (внутрішня і зовнішня комунікація)
  9. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності

 

1.Вступ

Комунікаційна стратегія Херсонського міського суду Херсонської області (далі – суд) є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікацій, включає в себе сукупність комунікаційних засобів, методів, прийомів і технік, що покликані надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, реалізації об’єктивного і неупередженого правосуддя.

Зміст і структура Комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя, а завдання суду в цьому напрямку ґрунтуються на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Мадридських принципах, щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність судів в сфері комунікації.

Координацію комунікаційної діяльності суду здійснює голова суду, відповідальні за виконання: суддя-спікер, керівник апарату суду та головний спеціаліст із забезпечення зв’язків із засобами масової інформації (прес-секретар).

2.Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

Херсонський міський суд Херсонської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, ефективному управлінню апаратом суду та оперативному донесенню інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через засоби масової інформації (далі – ЗМІ).

Метою діяльності управління інформаційного забезпечення є інформування суспільства про діяльність Херсонського міського суду Херсонської області шляхом оприлюднення інформації на офіційному веб-сайті суду, у ЗМІ та на сторінці соціальної мережі Facebook.

Одним із пріоритетних напрямків роботи суду є полегшення доступу громадян та створення комфортних та безпечних умов для перебування сторін в приміщенні суду. Так, до виконання обов’язків з охорони громадського порядку в суді приступили співробітники Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області для створення сприятливих умов для безпечного проведення судових засідань та перебування відвідувачів в приміщенні суду. Перед будівлею Херсонського міського суду Херсонської області, на період дії воєнного стану, встановлено захисну споруду загального призначення і наявний підвал, який може використовуватися як укриття у разі необхідності.

Херсонський міський суд Херсонської області забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовуються передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. У результаті цього вдалось досягти формування згуртованої професійної команди суддів і працівників апарату суду, покращення надання якісних та професійних судових послуг громадянам. Діє автоматизована система документообігу суду КП «Д-3».

Прес-служба виконує функції забезпечення зв’язків із громадянами та ЗМІ, що поступово набувають системного характеру. Щоденно здійснюється моніторинг висвітлення судової діяльності в ЗМІ. На офіційному веб-сайті оприлюднюється інформація про заходи, організовані судом, а також ті, в яких беруть участь судді та працівники апарату суду.

У приміщенні суду встановлені стенди, на яких міститься інформація для відвідувачів. На спеціально відведеному місці є можливість ознайомитись з розкладом роботи, контактами, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян керівництвом суду, порядком пропуску до приміщень суду та оголошеннями. Важливо, що на період дії воєнного стану Херсонський міський суд Херсонської області працює за гнучким графіком, а керівництво суду не здійснює прийом громадян. Також можна отримати необхідні копії рішень та ухвал суду, ознайомитись з поточними судовими засіданнями, списками справ, призначених до розгляду.

 

Херсонський міський суд Херсонської області демонструє відкритість та прозорість своєї роботи, веде системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:

Планування комунікаційних заходів здійснюється з урахуванням результатів анонімних опитувань громадян, які відвідали суд, щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем, які виникли під час відвідування.

3.Ресурси для здійснення комунікації

Функціональна придатність приміщення суду для здійснення якісного правосуддя у задовільному стані.

Ведеться постійна робота по забезпеченню суддів і працівників апарату належними умовами праці та відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя.

Належні умови у суді також створені для представників сторін, адвокатів. На кожному поверсі облаштовані спеціальні місця для підготовки до засідань.

Забезпечено безперешкодний доступ до приміщень суду для маломобільних груп населення. Центральний вхід до суду обладнано пандусом. Працює пасажирський ліфт, пристосований для підйому осіб з інвалідністю, який оснащений поручнями, на якому особи можуть дістатися до необхідного поверху.

Наявний великий зал, який використовується при розгляді судових справ, що становлять підвищений суспільний інтерес, навчань, нарад, семінарів.

4.Стан зв’язків з громадськістю суду

Херсонський міський суд Херсонської області веде співпрацю з місцевими та регіональними представниками центральних ЗМІ, забезпечення якої входить у повноваження голови суду, судді-спікера та прес-секретаря. Епізодично висвітлюється питання організації роботи суду, правової просвіти, діяльності суддів, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс.

Суд постійно оновлює матеріали на своїй інтернет-сторінці веб-порталу «Судова влада України» та на сторінці у соціальній мережі Facebook.

Окрім того, суд веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників суду з різними правозахисними організаціями, професійними аудиторіями, молоддю-студентством, школярами. При виникненні потреби – організовуються зустрічі з актуальними цільовими аудиторіями.

Ведеться активна робота інформаційно-просвітницького характеру з учнями та студентами, зокрема: дні відкритих дверей, оглядові екскурсії, відриті лекції, конкурси на творчі роботи,  уроки справедливості для учнів молодших та середніх класів тощо.

У рамках внутрішньої комунікації проводяться семінари для колективу, тематичні заходи та ін.

5.Мета і основні цілі комунікаційної стратегії суду

Метою Комунікаційної стратегії суду є формування довіри громадян до системи судочинства України через довіру до роботи Херсонського міського суду Херсонської області, як ланки системи судочинства. Налагодження відкритого та ефективного діалогу суду з громадськістю, формування позитивного іміджу судової влади в Україні в цілому.

Основні цілі Комунікаційної стратегії:

6.Цільові аудиторії  суду

Відповідно до цілей та актуальних проблем суду, цільовими аудиторіями є:

Внутрішні:

  1. судді;
  2. судді у відставці;
  3. працівники апарату суду.

Зовнішні:

  1. громадяни, громадські організації, науково-експертні установи;
  2. неурядові правозахисні організації;
  3. ЗМІ;
  4. органи державної влади та місцевого самоврядування;
  5. студенти юридичних факультетів, школярі.

7.Форми і засоби комунікації (канали зв’язків) з цільовими аудиторіями

Аналізуючи вибір каналів зв’язку із цільовою аудиторією необхідно обов’язково враховувати специфіку кожної окремої групи. Краще обирати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.

 

         Канали зв’язку з громадськістю:

1) проведення опитування громадської думки;

2) висвітлення інформації через соціальну мережу Facebook;

3) надання інформації через веб-сайт суду;

4) інтерактивне спілкування з користувачами Інтернету та соціальних мереж;

5) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;

6) висвітлення інформації через ЗМІ і мережу Інтернет;

7) надання інформації запитувачам;

8) проведення «Днів відкритих дверей».

Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно врахувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, що в окремих засобах масової інформації працюють журналісти, які спеціалізуються на правничій тематиці.

 

         Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:

1) спеціальні навчальні заходи, тематичні семінари для профільних журналістів;

2) роз’яснення і консультації з питань пов’язаних з діяльністю судів;

3) висвітлення інформації через соціальну мережу Facebook;

4) надання інформації через веб-сайт суду;

5) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо до зацікавлених засобів масової інформації та інформаційних агентств;

6) організація інтерв’ю, брифінгів з керівництвом суду, суддею-спікером.

 

Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу.

 

Канали зв’язків зі студентами юридичних факультетів:

1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю судів;

2) сприяння проходження студентами юридичних факультетів практики в суді;

3) проведення «Днів відкритих дверей», екскурсій для майбутніх абітурієнтів;

4) надання інформації через веб-сайт суду;

Канали комунікації зі школярами:

1) проведення ознайомчих екскурсій;

2) проведення конкурсів серед учнів.

 

Канали комунікації із представниками субєктів владних повноважень:   

1) надання інформації через веб-сайт суду;

2) обмін інформацією шляхом офіційного листування;

3) організація та проведення спільних семінарів, круглих столів.

Основні канали комунікації: веб-сайт та сторінка суду у соціальній мережі, інформаційні стенди, телефонна комунікація, організація тематичних та просвітницьких заходів тощо.

 

8.План комунікаційних заходів Херсонського міського суду Херсонської області на 2024-2025 роки

Назва заходу

Очікуваний результат

Цільова аудиторія

Відповідальні особи

Орієнтована дата проведення

Примітки

Внутрішня комунікація

1.     

Налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом

Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду

Судді, помічники та працівники апарату суду

Голова суду та керівник апарату суду

Постійно

 

2.      

Організація і проведення семінару «Дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку

Дотримання вимог трудового законодавства

Судді, помічники

Керівник апарату суду

Січень

 

3.     

Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі

Формування навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії

Судді та працівники апарату суду

Керівник апарату суду

За потреби

 

4.     

Організація та проведення семінару «Зміни у законодавстві»

Покращення виконання функціональних обов’язків працівниками суду

Працівники апарату суду

Керівник апарату суду, прес-секретар

За потреби

 

Зовнішня комунікація

5.     

Оновлення інформації всіх розділів Інтернет – сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України», висвітлення у соціальних мережах Facebook новин та подій суду з метою ознайомлення з діяльністю суду

Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади, всі охочі

Прес-секретар

Постійно

 

6.     

Оновлення інформаційних стендів суду

Оперативне отримання довідкової інформації громадянами про діяльність суду

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади, всі охочі

Прес-секретар

Постійно

 

7.     

Організація інтерв’ю, коментарів з повноваженими особами суду, суддів з актуальних питань

Презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду

Громадяни, ЗМІ

Суддя-спікер

За попередньою домовленістю

 

8.     

Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, їх аналіз, при необхідності, організація оперативного реагування на них

Уникнення недостовірної інформації, що може розміщуватися в ЗМІ щодо роботи суду, передбачає можливість її спростування

Цільові аудиторії, які визначаються за результатами моніторингу

Прес-секретар

Постійно

 

9.     

Висвітлення у ЗМІ заходів, які проводяться у суді

Інформування про роботу суду, демонстрація відкритої діяльності, формування позитивного іміджу суду, підвищення довіри громадян до правосуддя

Громадяни, громадські організації, молодь

Прес-секретар

Постійно

 

10.                   

Проходження студентами навчальних закладів України практики у суді

Ознайомлення з роботою суду

Студенти юридичних вузів

Керівник апарату суду

Постійно

 

11.                   

Організація тематичних заходів до пам’ятних подій, історичних дат державотворення, зокрема системи судоустрою

Підтримання української історії, культури

Громадськість

Суддя-спікер та прес-секретар

За потреби

 

12.                   

Проведення анонімного опитування громадян-відвідувачів суду щодо оцінки роботи суду

Оцінка довіри суспільства до суду, отримання інформації про недоліки роботи з метою подальшого їх усунення

Відвідувачі суду

Прес-секретар

Один раз на рік

 

13.                   

Проведення конференцій, круглих столів, виробничих нарад

Налагодження комунікаційних зв’язків

Судді, представники органів державної влади, адвокати, громадські організації

Голова суду, суддя-спікер, курівник апарату суду

За потреби

 

14.                   

Публікації статтей, участь у наукових конференціях

Висвітлення змін та актуальних питань процесуального законодавства

Наукова спільнота, учасники судових проваджень

Суддя спікер та прес-секретар

За потреби

 

15.                   

Проведення «Днів відкритих дверей»

Надання інформації про особливості роботи в суді, підвищення довіри до суду

Студенти, школярі, всі бажаючі громадяни

Суддя спікер та прес-секретар

При можливості, щоквартально

 

16.                   

Проведення лекції школярам до Всеукраїнського тижня права, при необхідності-онлайн

Зосередити увагу учнів на проблематиці захисту прав людини в сучасних умовах

Школярі

Суддя-спікер та прес-секретар

Щорічно

 

17.                   

Ознайомча екскурсія для студентів навчальних закладів, при необхідності-онлайн

Ознайомлення майбутніх юристів з діяльністю суду

Студенти

Суддя-спікер та прес-секретар

Щоквартально

 

18.                   

Проведення творчих конкурсів для дітей

Формування у дітей власної думки щодо значення судової влади у державі

Школярі

Суддя-спікер та прес-секретар

За потреби

 

 

 

  1. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності

Комунікаційна стратегія Херсонського міського суду Херсонської області впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю та встановлення змістового та постійного діалогу із суспільством.

За результатами реалізації Комунікаційної стратегії очікується зростання рівня довіри до суду і системи судочинства, підвищення авторитету суду шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах, про порядок роботи суду.

Отже, очікувані результати: