flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія Херсонського міського суду

Херсонської області на 2022-2023 рр.

 

 

Зміст

  1. Вступ

  2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

  3. Стан зв’язків з громадськістю суду

  4. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії

  5. Цільові аудиторії суд

  6. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями

  7. План комунікаційних заходів суду на 2022 -2023 роки (внутрішня і зовнішня комунікація)

  1. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності

 
  1. Вступ

Стратегія комунікаційної діяльності Херсонського міського суду Херсонської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.

Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України. Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.

 

  1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду (наявний досвід і здобутки)

Комунікаційна стратегія суду спрямована на досягнення найважливішої для судової влади мети - підвищення рівня довіри громадян до суду.

Рівень довіри громадськості до судової влади залежить насамперед від ступеня прозорості судової системи, адже судова система та кожен суддя особисто мають відповідати вимогам відкритості й прозорості в усіх діях, які ними вчиняються. Власне, йдеться про інформаційну відкритість органів судової влади. Для громадян важливо, щоб інформація, яку вони отримують в суді, була доступною, повною та зрозумілою.

Херсонський міський суд Херсонської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадження сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, ефективним управлінням апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через роботу офіційного веб-сайту, сторінку суду на «Facebоок», надання якісних та професійних судових послуг громадянам.

Зокрема, у приміщенні суду розміщено інформаційні стенди, за допомогою яких відвідувачі мають можливість ознайомитись з переліком справ, призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян та оголошеннями, правилами пропуску осіб до приміщення Херсонського міського суду Херсонської області та на його територію транспортних засобів, а також загальні правила поведінки у судовому засіданні для представників ЗМІ та громадських організацій.

Одним із пріоритетних напрямків роботи суду є полегшення доступу громадян та створення комфортних та безпечних умов для перебування сторін в приміщенні суду. Так, до виконання обов'язків з охорони громадського порядку в Херсонському міському суді Херсонської області приступили співробітники Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області. Служба судової охорони є державним органом у системі правосуддя для забезпечення охорони, підтримання громадського порядку в суді та має на меті перш за все створення сприятливих умов для безпечного проведення судових засідань та перебування відвідувачів в приміщенні суду.

При запровадженні посилених протиепідемічних заходів та з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби СОVID-19, відвідувачі суду можуть користуватися електронним форматом доступу до судочинства, можливістю участі у розгляді судових справ за допомогою відеоконференцзв'язку та утриматися від участі у судових засіданнях, якщо слухання не передбачають їхньої обов'язкової присутності. Учасники судових процесів можуть скористатися правом відкладення розгляду справ у зв’язку з карантинними заходами і подати відповідне клопотання в електронному форматі.

Безперебійне функціонування офіційної веб - сторінки суду, дає можливість доступу громадянам до основної інформації про діяльність суду (новини суду, виклики до суду осіб, які перебувають на окупованій території, засоби зв’язку, графік прийому керівництва, оголошення конкурсу на зайняття вакантних посад, форма для електронного інформаційного запиту на отримання публічної інформації, оголошення про виклик особи зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якої невідоме, зразки документів тощо).

В суді встановлені системи охоронної та пожежної сигналізації, зали судових засідань оснащені «Кнопкою тривоги», при натисканні якої з'являється охорона, ведеться відеоспостереження як в приміщенні так і по всьому периметру території суду. Херсонський міський суд демонструє відкритість своєї роботи, веде планову та системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:

Планування комунікаційних заходів ведеться з урахуванням результатів опитувань думки громадян, які проводяться серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем, які виникають у них при відвідуванні його приміщення.

 

  1. Стан зв'язків з громадськістю суду

Херсонський міський суд Херсонської області має постійну співпрацю з місцевими та регіональними представниками ЗМІ, забезпечення якої входить у повноваження прес-секретарів суду, а також взаємодіє з прес-службами інших державних органів. Планово висвітлюються питання організації роботи суду, правової просвіти, діяльності суддів, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс.

Херсонський міський суд Херсонської області постійно оновлює матеріали на своїй інтернет-сторінці веб-порталу «Судова влада України» та на сторінці суду в соціальній мережі «Facebоок».

Окрім того, суд веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників суду з різними правозахисними організаціями, професійними аудиторіями, молоддю - студентством, школярами. При виникненні потреби - організовуються зустрічі з актуальними цільовими аудиторіями.

 

  1. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії

Для забезпечення прозорості судової системи та підвищення авторитету судової влади Херсонський міський суд Херсонської області має на меті побудову партнерських стосунків та налагодження тісної співпраці із засобами масової інформації.

Мета комунікаційної стратегії Херсонського міського суду Херсонської області - формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи Херсонського міського суду Херсонської області, як ланки системи і, загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві, а також усередині самого суду.

Основні цілі комунікаційної стратегії:

  1. Цільові аудиторії суду (у відповідності зі специфікою регіону)

Відповідно до цілей та актуальних проблем Херсонського міського суду Херсонської області, цільовими аудиторіями є:

 

Внутрішні:

-професійні судді;

-судді у відставці;

-працівники судів.

 

Зовнішні:

-громадяни, які звертаються до суду;

-відвідувачі суду;

-професійні організації, інтереси яких вирішуються у судовому порядку;

-правозахисні організації;

-посадові особи виконавчої влади;

-посадові особи місцевих органів влади;

-науково-експертне середовище;

-студентство;

-школярі загальноосвітніх шкіл та інтернатів;

-працівники ЗМІ.

 

  1. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями

При обранні каналів зв'язку із цільовою аудиторією необхідно обов'язково враховувати специфіку кожної окремої групи.

Краще обирати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.

 

Канали зв'язків із громадськістю:

1) проведення опитування громадян, як в приміщенні суду, так і он-лайн на офіційному веб - сайті суду;

2) надання інформації через веб-сайт суду;

3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;

4) проведення «Днів відкритих дверей», семінарських занять, координаційних нарад, круглих столів, публічних зустрічей, тощо (в тому числі в режимі Zoom);

 

Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:

1) прес-релізи;

2) надання інформації через веб-сайт суду;

3) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;

4) організація інтерв'ю з керівництвом.

 

К аналами комунікації із представниками суб'єктів владних повноважень

можуть бути:

1) надання інформації через веб-сайт суду;

2) участь у спільних нарадах, зустрічах, тощо.

3) обмін інформацією шляхом офіційного листування.

 

Канали зв'язків зі студентством:

1) надання інформації через веб-сайт суду;

2) проведення «Днів відкритих дверей», оглядових екскурсій;

3) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціальностей.

 

Обираючи засоби зв'язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризації роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу.

 

  1. План комунікаційних заходів Херсонського міського суду на 2022-2023 роки

п\п

Назва заходу

 

Цільова

аудиторія,

на яку

розрахований

захід

 

Очікуваний

результат

 

Орієнтовна

дата

проведення

 

Приміт

ки

 

Внутрішня комунікація

1.       

Створення/

налагодження

системи

оперативного

обміну

інформацією

працівників суду

з професійних та

інших питань

діяльності суду

та судової

системи загалом

 

Судді та

працівники

апарату суду

 

Налагодження

ефективної

комунікаційної

взаємодії,

вироблення

спільних позицій з

питань діяльності

суду

 

Постійно

 

 

2.                  

Семінар

«Дотримання

вимог

антикорупційного

законодавства»

 

Працівники

апарату суду

 

Запобігання

корупційним та

пов’язаним з

корупцією

правопорушенням

 

Лютий

 

 

3.      

Нарада-семінар

«Професійні судді

та присяжні:

неупереджений й

об’єктивний

вердикт»

 

Присяжні

Херсонського

міського суду

Херсонської

області

 

Налагодження

ефективної та

злагодженої

роботи суду

присяжних

шляхом спільного

обговорення

проблемних

питань

 

Березень

 

 

Зовнішня комунікація

1.

Оновлення

інформації у всіх

розділах інтернет-

сторінки суду на

офіційному веб-

порталі «Судова

влада України»,

офіційній сторінці

суду у соціальній

мережі «Фейсбук»

Громадяни,

відвідувачі суду,

представники

ЗМІ, громадські і

правозахисні

організації

 

Оперативне

висвітлення

інформації щодо

організаційної та

процесуальної

діяльність суду

 

Постійно

 

 

2.

Організація та

проведення

інформаційно-

просвітницьких

заходів (Днів

відкритих дверей,

оглядових

екскурсій, семінар-

тренінгів)

Студенти ВНЗ,

учні

загальноосвітніх

шкіл міста

Херсон, інші

зацікавлені групи

 

Підвищення

обізнаності про

діяльність

судової

системи,

професійне

орієнтування

молоді.

Спростування

стереотипної

думки щодо

судової влади та

створення

позитивного

іміджу суду

 

Щоквартально

 

 

3.

Заняття з

елементами

тренінгу «Діти

мають знати свої

права»

 

Школярі (учні 9

класів)

 

Формування

активної політики

дітей-підлітків у

реалізації прав у

житті

 

За потреби

 

 

4.

Оформлення та

оновлення

інформаційних

стендів у

приміщенні суду

Громадяни,

відвідувачі суду,

представники

ЗМІ, громадські

організації

Оперативне

отримання

довідкової

інформації про

діяльність суду

 

Постійно

 

 

5.

Організація та

проведення

комунікаційних заходів (прес-

конференцій,

виступів, брифінгів,

інтерв’ю тощо)

Представники

ЗМІ, громадські

та правозахисні

організації

 

Підвищення довіри

до роботи суду.

Відкритість та

прозорість суду.

Позиціонування

суду, як

авторитетного

арбітра

За потреби

 

 

6.

Підготовка власних

матеріалів суду в

інформаційних та

аналітичних жанрах

журналістики для

оприлюднення у

різних видах ЗМІ

Загальна

аудиторія

 

Підвищення довіри

до суду.

Інформування

громадськості про

діяльність суду

 

Щомісяця

 

 

7.

Моніторинг

матеріалів у ЗМІ, які

стосуються

організаційної та

процесуальної

діяльності суду, при

необхідності,

оперативне

реагування на

недостовірну

інформацію

розміщену у них

Цільові аудиторії

(за результатами

моніторингу)

 

Оперативне

реагування на

недостовірну

інформацію,

запобігає

формуванню

негативної думки

громадськості про

суд. Підвищення

довіри до суду

Постійно

 

 

8.

Організація,

проведення та

узагальнення

анонімного

анкетування та

інтернет-опитування

для громадян-

відвідувачів суду

щодо якості і

ефективності роботи

установи

Громадяни,

відвідувачі суду

 

Покращення якості роботи працівників

суду та

підвищення рівня

довіри до суду

 

Раз на півріччя

 

 

9.

Підготовка звітної

інформації щодо

комунікаційної

роботи суду на

підставі Наказу ДСА України №1123 від

22.12.2017

Загальна

аудиторія

 

Аналіз результатів

комунікаційної

діяльності суду,

що дає змогу

покращити

ефективність даної

стратегії

 

Щоквартально

(до 10 числа

місяця)

 

 

 

  1. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності

 

- розуміння громадянами результатів роботи суду, позитивне сприйняття судових рішень і ухвал;

-підвищення довіри до суду і системи судочинства;

-зміни (на позитивні) в оцінках роботи суду.

 

Моніторинг результатів комунікаційної діяльності:

- визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить з суду і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги;

-оцінка інформації, що з’явилася в ЗМІ щодо діяльності суду (співвідношення позитивної і негативної інформації);

-організація і проведення опитувань громадської думки щодо якості наданих судом послуг;

-наявність зворотного зв’язку з цільовими групами та громадськістю загалом.